Ordföranden har ordet!

Bästa föreningsmedlem!

Den nya styrelsen som valdes vid årsmötet i mars har nu konstituerat sig och blickar framåt. Vi har tillsatt grupper för medlemsvård, rekrytering och kampanjer. Dessutom är arbetet med strategi inför valet 2010 påbörjad.
Styrelsen består av följande ledamöter:

Ordf.       Nils-Åke Mårheden 018-340431 0768-860522
1:e vice    Carina Brolinson 0171-57158
2:e vice    Lennart Carlsson 0171-54859
Sekr.       Anki Gudmundsson 0171-57262
Kassör    Björn Hedö 0171-467322
Ledamot    Ulf Winberg 0171-50266
Ledamot    Bo Johnson 0171-56449
Suppl.    Annette Ericsson 018-386119
             Björn Fredriksson 0171-50788
             Katarina Niss 0171-55844
             Michael Franck 070-2764851

Dessutom är Erik Hickman, MUF adjungerad till styrelsen och naturligtvis även vårt kommunalråd Nina Lagh.

Vi har varit värdar för årets länsförbundsstämma med besök av bland annat justitieminister Beatrice Ask. Stämman hölls i BCJF lokaler och Hotell och Restaurangprogrammet stod för lunchen med bravur. Ett tack till alla som hjälpte till att göra stämman till en succé och speciellt tack till Lennart Carlsson som var vår "sambandsofficer".

Politiskt har vi tre ordföranden i allianspartierna suttit ner och diskuterat samarbetsformer. Efter det att Folkpartiet lämnade alliansen har det varit nödvändigt att verkligen se på hur vi fortsättningsvis ska gå framåt i alliansen. Det har satts nya rutiner för förankring och beslutsforum för de frågor som alliansen ska driva. Vi har också den senaste tiden arbetat hårt med att sätta en budget för 2010. Ingen lätt uppgift med ständigt nya prognoser som pekar på kraftigt vikande skatteintäkter.

EU-valet närmar sig! Vi har haft besök av EU-nämndens ordförande Anna Kinberg Batra den 14/5. Hon höll ett engagerat och inspirerande föredrag.
Valstugorna finns utanför Bålsta Centrum och bemannas varje dag. Vi har speciella kampanjtillfällen den 23 maj och den 30 maj. Vi jobbar på att få hit några av kandidaterna på listan och kommer att annonsera.
Vi ser gärna att ni medlemmar hjälper till att göra det här EU-valet till en succé för Moderaterna. Våra valledare Bo Johnson och Nina Lagh behöver all hjälp dom kan få. Ta kontakt med dom om ni vill hjälpa till i valstugan, dela ut material eller valsedelsutdelning på valdagen den 7 juni! (Bo 070-6766449, Nina 070-3200354)
Förtidsröstningen började den 20:e maj. Öppettider finns på kommunens hemsida. Kom gärna förbi valstugan och hämta upp märken som talar om att du redan röstat Moderat!
Slutligen vill jag också tala om att vår hemsida har en speciell EU-val sektion. Den kommer att uppdateras kontinuerligt och även innehålla bilder och filmer från kampanjen.

Titta även in på http://eu.moderat.se

Vi hoppas nu alla på ett riktigt bra valresultat och vi i styrelsen vill samtidigt önska dig en riktigt trevlig sommar!

Hälsningar

Nils-Åke Mårheden